18 ноември 2017

Сет, гейм, мач

Сет, гейм, мач
Честно казано не е само Волгин, и аз не споделям телешкия възторг към Григор Димитров. И не ме вълнува дали е бил или е паднал, на кой етап от турнира е отпаднал, на кое място е в класациите, колко турнира е спечелил и спечелил ли е нещо въобще - ама грам не ме вълнува.
Просто тенисът не е моя спорт. 
Що точките вървят през 15, а не през 1, що последната точка пък е 40, а не 45 - понятие си нямам. Що едни турнири се играят на червени кортове, пък други на трева, каква е разликата между форхенд и бекхенд също не знам и не ме и вълнува. Единственото, което знам за света на тениса е, че Симона Халеп има най-големите цици от тенисистките. И дори ги развали преди време, че много и пречели. Чунким ще ми играе до пенсия; тениса е до време, циците са за цял живот, ама на, пречели били.
Толкова за тениса и за мен. 
Утре Гришо може и да спечели я Аустралиън Оупън, я Ролан Гарос, я не знам още кое си, ама мен не ме вълнува. Или по-точно, вълнува ме толкова, колкото и ако у нас се появи световен шампион по дартс, кърлинг, синхронно плуване, бейсбол или крикет. 
Ей за това говоря.
Преди 10 години манията не беше Гришо, а Албена Денкова и Максим Стависки. И тогава всеки втори се вълнуваше от фигурното пързаляне, ония двамата не слизаха от телевизиите, пързалки се строяха, министри се ангажираха и накрая днес едва ли някой се сеща въобще че съществува такъв спорт като фигурното пързаляне. След тях пък се появиха Багата, Кобрата, не знам още кой, въобще всестранно развита спортна нация сме - от фигурно пързаляне през самбото, бокса, та до тениса. Футбола и волейбола не ги споменавам, те са ни генетично заложени. 
Същата история беше с Калоян Махлянов. Бил йокодзуна, участвал в турнир с незнам колко си велики шампиона, па толко победи, па само толко загуби имал, добре, че сумото ни е далечно като спорт и такова си ни остана. Сега никой не се занимава нито с Котоошу, нито със сумото.
Та Волгин е прав в случая, и не знам дали някой въобще си направи труда да обърне внимание, той не напада Григор Димитров, а пишман-гришоманията, която се вихри. Всеки втори сега се интересува от мача на Гришо, то се смятат часови разлики, начални часове в местно и в наше време, и това от хора, които само преди година, когато нашия не можеше да стигне по-напред от 1/8-финал го смятаха за тенисния Валери Божинов. 

Няма коментари:

Публикуване на коментар

За Бога, братя, коментирайте!